Gminne Centrum Informacji

przy Stowarzyszeniu “Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim

Centrum Aktywności Społecznej
ul. Jeziorna 6
89-400 Sępólno Krajeńskie

tel. 784 424 092 / 52 388 25 97
e-mail: biuro@gcisepolno.pl

Czynne:
pon. – pt: 07:45 – 15:45

Zapraszamy!

Najnowsze informacje

własna firma 4

Ustawa Prawo działalności gospodarczej nakłada na przedsiębiorców obowiązek posiadania rachunku bankowego. Przez rachunek ten powinny przechodzić transakcje, gdy jednorazowa ich wartość przekracza 3 000 EURO albo równowartość 1 000 EURO, gdy suma transakcji z tym kontrahentem przekroczyła w miesiącu poprzednim 10 000 EURO przeliczone na złote wg kursu kupna NBP z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonywane są operacje. O założeniu konta należy poinformować Urząd Skarbowy.

W przypadku małych przedsiębiorstw najważniejszym elementem jest koszt utrzymania konta. Opłata ta jest bardzo zróżnicowana, ponieważ waha się od 35 zł kwartalnie do 100 zł miesięcznie. Ważne jest też wzięcie pod uwagę opłat za przelewy, prowizje od wypłat gotówkowych, możliwość korzystania z czeków, karty, obsługi telefonicznej konta czy nawet odległość do banku. Ostatnio wchodzą na polski rynek usług bankowych nowe banki. Warto jest zastanowić się nad ich ofertą, która jest naprawdę konkurencyjna w stosunku do znanych nam banków.

Na miejscu w banku są wypełniane pewne formularze: wniosek o założenie konta, karty ze wzorem podpisu, wniosek o wyrobienie karty lub/i czeków. Z reguły założenie konta nie trwa dłużej niż kilka dni.

Potrzebne dokumenty:

* dowód osobisty,
* ksero Wpisu do Ewidencji i oryginał do wglądu,
*ksero dokumentu nadania numeru REGON i oryginał do wglądu,
* pieczątka.

Czynności związane z założeniem rachunku bankowego

Założenie rachunku bankowego oznacza konieczność podpisania umowy z bankiem. Bank żąda z reguły przedstawienia oryginałów oraz sporządzenia kopii wszelkich możliwych dokumentów uzyskanych w trakcie rejestracji firmy (lepiej zabrać ze sobą pieczątkę). Należy szczegółowo zapoznać się z treścią umowy. Jeżeli umowa odsyła do innych dokumentów, takich jak regulaminy, ogólne warunki, uchwały organów banku, itp. należy zażądać udostępnienia tych dokumentów oraz zapoznać się również z ich treścią. W razie wątpliwości należy poprosić urzędnika bankowego o wyjaśnienia, a jeśli to nie wystarczy porozumieć się z prawnikiem.

Na podpisanie przez bank umowy z reguły trzeba poczekać, nawet kilka dni.

Załącznikiem do umowy rachunku bankowego będzie karta wzorów podpisów osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem (należy mieć przy sobie pieczątkę). Osoby te mogą skreślić podpisy w obecności urzędnika bankowego.

Kilka praktycznych uwag o wyborze banku

Banki mogą pobierać opłaty za:
* założenie rachunku;
* wystawienie książeczki czekowej;
* prowadzenie rachunku;
* dokonywanie przelewów;
* dokonywanie wpłat gotówkowych;
* oraz za inne usługi świadczone klientowi.

Środki zgromadzone na rachunku firmy mogą być oprocentowane, ale niektóre banki umawiają się, że środki nie są oprocentowane. Przy dokonywaniu wyboru banku należy również brać pod uwagę ryzyko jego upadłości.

Korzystanie z rachunku bankowego może łączyć się także z uprawnieniem do kredytu lub salda debetowego na podstawie odrębnych umów.

Zawsze należy porównywać oferty banków. Są one bardzo zróżnicowane oraz często się zmieniają. Niektóre z dzienników ogólnopolskich publikują okresowo informacje umożliwiające porównanie ofert.

Inna możliwość realizacji obowiązku posiadania rachunku bankowego

Warto też zwrócić uwagę na nową możliwość realizacji obowiązku posiadania rachunku bankowego jaką otwiera przed przedsiębiorcami Prawo działalności gospodarczej. Przedsiębiorca będący członkiem spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej może założyć rachunek w tejże spółdzielczej kasie. Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe są spółdzielniami, których celem jest gromadzenie środków pieniężnych wyłącznie swoich członków, udzielanie im pożyczek i kredytów, przeprowadzanie na ich zlecenie rozliczeń finansowych oraz pośredniczenie przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Członkami kasy mogą zostać osoby fizyczne połączone więzią o charakterze zawodowym lub organizacyjnym (między innymi przedsiębiorcy).
Przedsiębiorca ma w praktyce dwie możliwości:
* zostania członkiem kasy już istniejącej, jeżeli spełnia wymogi statutowe tej kasy;
* założenia wspólnie z innymi przedsiębiorcami własnej kasy.
Dla wielu przedsiębiorców, szczególnie tych małych może to być rozwiązanie korzystniejsze (przede wszystkim tańsze) od oferty banków. Przepis dotyczący powyższej możliwości wszedł już w życie.

własna firma 3

Obowiązek posiadania pieczątki nie wynika z żadnych przepisów prawa, jednak wykonanie pieczątki może się okazać niezbędne w trakcie załatwiania formalności, związanych z założeniem własnej firmy.

Zakłady wykonujące pieczątki są liczne i nie domagają się z reguły przedstawienia dokumentów potwierdzających treści, które mają być umieszczone na pieczątce. Dla wszelkiego spokoju jednak dla pewności zabrać ze sobą do zakładu pieczątkarskiego dokumenty firmy, a to przede wszystkim w tym celu, żeby treść pieczątki nie zawierała błędów, a w przypadku sporządzenia błędnej pieczątki, aby zakład zobowiązany był do usunięcia zauważonych błędów.

Wyrabianie pieczątki z uwzględnieniem usuwania ewentualnych błędów pochłania niestety z reguły nieco czasu oraz pociąga za sobą pewne koszty (nie przekraczające z reguły kilkudziesięciu złotych).

własna firma 2

* W urzędzie gminy znajduje się specjalny wydział zwany na ogół ewidencją działalności gospodarczej. Wybierz się tam po formularze, które pomogą Ci zarejestrować firmę. Co prawda przepisy nie przewidują ogólnie obowiązującego wzoru takiego dokumentu, ale na pewno Twoja gmina przygotowała taki we własnym zakresie.

* Do 31 grudnia 2003 r. podjęcie działalności gospodarczej przez osoby fizyczne, w tym również wykonujące działalność na podstawie koncesji i zezwoleń, wymaga zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez gminy.

* Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna. Każdy może do niej zajrzeć.

* Jeżeli ze znajomymi chcesz założyć spółkę cywilną, każdy z Was będzie musiał odwiedzić wydział ewidencji podmiotów gospodarczych. Przepisy stanowią bowiem, że spółki cywilne nie podlegają wpisowi do ewidencji, gdyż zgodnie z nowym prawem działalności gospodarczej spółkom tym odebrano przymiot przedsiębiorców. Wspólnicy takiej spółki składają teraz wniosek o wpis do ewidencji jako oddzielni przedsiębiorcy.

* Od jednoosobowej działalności gospodarczej różni spółkę w zasadzie tylko jedna rzecz: zanim się zarejestrujecie, powinniście spisać umowę spółki, z której wyraźnie musi wynikać, jakie prawa i obowiązki ma każdy ze wspólników. W ten sposób uniknięcie ewentualnych konfliktów przy podziale zysku.

Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:

* Oznaczenie przedsiębiorcy, a więc nazwę Twojej firmy uzupełnioną o Twoje imię i nazwisko. Musisz pamiętać, że na wszelkiego rodzaju dokumentach urzędowych, i na firmowej pieczątce powinieneś posługiwać się pełną nazwą, wraz z imieniem i nazwiskiem. Nazwa powinna być w miarę możliwości zindywidualizowana.

* Oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje on działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby adresem firmy był Twój adres domowy. Ma to nawet swoje dobre strony w sensie prawa podatkowego, bo jeśli jako formę płacenia podatków wybierzesz księgę przychodów i rozchodów, to część kosztów utrzymania mieszkania, a więc czynsz, opłaty za prąd elektryczny, gaz itp., a nawet rachunki za telefon będziesz mógł odliczyć w formie kosztów uzyskania przychodów.

Do zgłoszenia rejestracyjnego nie musisz dołączać dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu (nieruchomości) zadeklarowanego jako stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej.

* Określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej. Musisz po prostu opisać, co masz zamiar robić. Im więcej rodzajów działalności uwzględnisz tym lepiej.

Nie bój się wpisywania handlu, eksportu czy importu – nawet jeśli dzisiaj nie masz zamiaru niczego takiego robić, przyda się to na przyszłość. Gdyby bowiem okazało się , że masz na widoku świetny interes związany np. z eksportem, formalnie rzecz biorąc nie mógłbyś go zrobić, bo nie masz do tego prawa. Musiałbyś uzupełniać wpis w ewidencji podmiotów gospodarczych, a to oznacza czas i dodatkowe opłaty.

Pamiętaj jednak o ograniczeniach związanych z prawem podatkowym. Niektóre wpisane rodzaje działalności mogą pozbawić Cię prawa do skorzystania z takiej formy płacenia podatków jaką pierwotnie wybrałeś.

* Wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej

Od tego dnia będziesz mógł wystawiać prawidłowe rachunki.

* Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej od dnia      1 kwietnia 2009 r. jest zwolniony od opłat.

* Dodatkowo, po dokonaniu wpisu, musisz liczyć się z obowiązkiem zapłaty 17 zł tytułem opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Zaświadczenie to będzie potrzebne w procedurze uzyskiwania numeru NIP, REGON oraz przy zawieraniu umowy rachunku bankowego.

* Zabierz ze sobą dowód osobisty. Będzie potrzebny przy rejestracji Twojej firmy.

* Jeśli zakładasz spółkę inną niż cywilna, to masz obowiązek uzyskać wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzonych przez sądy rejonowe – wydziały gospodarcze Krajowego Rejestru Sądowego.

Aby uzyskać wpis, należy:

* udać się do siedziby sądu rejestrowego (funkcje te pełnią sądy rejonowe – gospodarcze, obejmujące swoją właściwością obszar województwa lub jego część) i złożyć wniosek o wpis do rejestru. Wniosek składa się na formularzu, o który należy poprosić w siedzibie sądu rejestrowego lub w urzędzie gminy.

* uiścić opłatę sądową (wpis do Krajowego Rejestru Sądowego wynosi 1000 zł), a jeśli wpis podlega ogłoszeniu, to także opłatę za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym wynoszącą 500 zł,

* dołączyć do wniosku:
1) uwierzytelnione notarialnie albo złożone przed sędzią lub upoważnionym pracownikiem sądu wzory podpisów osób upoważnionych do reprezentacji spółki,
2) odpowiednie dokumenty (umowę spółki, statut spółki) bądź jako oryginały, bądź jako uwierzytelnione urzędowo odpisy lub wyciągi,

* zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, zależny od wielkości kapitału, który chcesz wraz ze wspólnikami wnieść do spółki. A to oznacza, że w terminie 14 dni od zawarcia umowy spółki musisz iść do urzędu skarbowego i zapłacić podatek w kasie lub na rachunek urzędu skarbowego.

Jeśli umowę spółki zawarłeś w formie aktu notarialnego (taki wymóg jest przewidziany poza spółką jawną dla wszystkich spółek handlowych, tj.: partnerskiej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością oraz akcyjnej), podatek pobierze sam notariusz. Podstawę opodatkowania przy zawarciu umowy spółki stanowi wartość wkładów wniesionych do majątku spółki albo wartość kapitału zakładowego (akcyjnego).

Jeśli:
* wniosłeś do spółki nie więcej niż 20 000. zł – zapłacisz 1%,
* wniosłeś do spółki od 20 000 zł do 30 000 zł – zapłacisz 200 zł plus 0,5% nadwyżki ponad 20 000 zł,
* wniosłeś do spółki ponad 30 000 zł – zapłacisz 250 zł plus 0,1% nadwyżki ponad 30 000 zł.

Do urzędu skarbowego musisz złożyć odpowiednią deklarację, której formularze są dostępne w urzędach skarbowych oraz – dowód wpłaty podatku zawierający: imię i nazwisko albo nazwę lub firmę podatnika dokonującego zapłaty, numer identyfikacji podatkowej, datę dokonania czynności cywilnoprawnej, a także jej przedmiot.

* zapłacić taksę notarialną, która jest najbardziej kosztowną częścią rejestrowania spółki prawa cywilnego.

Wysokość taksy notarialnej uzależniona jest od wysokości kapitału zakładowego bądź od wartości wnoszonych wkładów do spółki i wynosi:

1) przy kapitale do 5000 zł – 200 zł,
2) przy kapitale powyżej 5000 zł do 15 000 zł – 200 zł + 3% od nadwyżki powyżej 5000 zł,
3) przy kapitale powyżej 15 000 zł do 30 000 zł – 500 zł + 2% od nadwyżki powyżej 15 000 zł,
4) przy kapitale powyżej 30 000 zł do 60 000 zł – 800 zł + 1% od nadwyżki powyżej 30 000 zł,
5) przy kapitale powyżej 60 000 zł do 1 000 000 zł – 1100 zł + 0,5% od nadwyżki powyżej 60 000 zł,
6) przy kapitale powyżej 1 000 000 zł – 5800 zł + 0,25% od nadwyżki ponad 1 000 000 zł.

Rejestracja typowej umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością o minimalnym kapitale zakładowym (tj. 50 000 zł) kosztować będzie u notariusza 850 zł + VAT. Dodatkowo zapłacisz jeszcze od każdej strony odpisu aktu notarialnego taksę notarialną w wysokości 6 zł od strony + VAT.

Po dokonaniu wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego spółka będzie musiała postarać się o odpis z rejestru przedsiębiorców KRS. Koszt wydania jednego odpisu to 30 zł (za skrócony odpis aktualny) oraz 60 zł (za pełny odpis). Odpis z rejestru będzie spółce potrzebny, aby starać się o nadanie numerów REGON, NIP oraz do założenia rachunku bankowego.

własna firma 1

Zanim zdecydujesz się na założenie własnej firmy, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

* jaki rodzaj działalności chcesz prowadzić?

* czy interes chcesz prowadzić sam, czy raczej gotów jesteś na współpracę z innymi osobami?

* czy gotów jesteś zaryzykować całym swoim majątkiem (także przyszłym), czy też wolałbyś raczej oddzielić firmę od życia prywatnego?

Odpowiedź na pierwsze pytanie jest istotna, ponieważ będzie miała bezpośredni wpływ na rodzaj opodatkowania, jaki wybierzesz. Niektóre rodzaje działalności wykluczają na przykład możliwość skorzystania z prostszych w prowadzeniu form płacenia podatków, takich jak ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i karta podatkowa.

Odpowiedź na drugie pytanie pozwoli Ci zdecydować, czy zarejestrujesz jednoosobową działalność gospodarczą, czy też raczej będziesz musiał przeprowadzić o wiele bardziej kosztowną i czasochłonną procedurę rejestrowania spółki.

Wreszcie odpowiedź na ostanie pytanie pozwoli określić, czy ryzykując całym swoim majątkiem osobistym założysz jednoosobową działalność gospodarczą (bądź spółkę cywilną), czy też raczej zmuszony będziesz – w celu oddzielenia majątku i długów firmowych od prywatnych – zarejestrować w sądzie spółkę prawa handlowego ( najprawdopodobniej byłaby to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością).

Przyjmiemy założenie, że firmę będziesz prowadził sam, a dodatkowo chcesz ją założyć jak najszybciej i jak najtaniej.

Oznacza to, że wybierzesz jednoosobową działalność gospodarczą.

List motywacyjny

Jak pisać List motywacyjny

List motywacyjny jest rozwinięciem życiorysu zawodowego, który świadczy o przydatności danej osoby na stanowisko pracy. List motywacyjny ma na celu prezentacje Twoich najlepszych stron oraz daje pracodawcy znak iż kandydat naprawdę jest zainteresowany daną posadą oraz dysponuje niezbędnymi predyspozycjami. W liście motywacyjnym musimy uzasadnić dlaczego ubiegamy się o to stanowisko pracy właśnie w tej firmie i dlaczego akurat chcemy pracować na określonym stanowisku. Dobrze jest, aby z podania o pracę wynikało iż znamy firmę oraz wiemy czym ona się zajmuje. Należy powołać się na przydatne w danym miejscu pracy doświadczenia: wcześniejsze miejsca pracy, praktyki wakacyjne, rozwijane zainteresowania.

List motywacyjny – forma :

  • list motywacyjny zacznij pisać dopiero, gdy skończysz CV
  • format A4 “jedna strona” papier biały dobrej jakości
  • informacje zawarte w Cv nie powinny być tutaj ponownie wpisywane
  • zamieść informacje o jakie stanowisko się ubiegasz oraz dlaczego chciałbyś pracować w tej firmie
  • unikaj zbędnych dodatków, które utrudniają czytanie takie jak znaki wodne czy pochylona kursywa
  • jeżeli odpowiadasz na ogłoszenie, należy odwołać się do wymagań w nim zawartych
  • należało by zawrzeć informacje na temat zakresu obowiązków w obecnej, bądź byłej firmie
  • powinien zawierać prośbę o spotkanie kwalifikacyjne – interview
  • na końcu należy podać spis załączników (o ile takie istnieją).

Co powinien zawierać List motywacyjny :

Wstęp:
Postaraj się przykuć uwagę czytającego, napisz na jakie stanowisko się ubiegasz oraz zwracaj się do konkretnej osoby nie do działu kadr. Jeżeli nie odpowiadasz na ogłoszenie, sprecyzuj o jaką prace się ubiegasz, dział, stanowisko itp., zrób dobre wrażenie, dowiedz się jak najwięcej o firmie, utwierdź ich w przekonaniu iż będziesz dobrym pracownikiem.

Rozwiniecie:
W tej części postaraj się przekonać o atrakcyjności twojej kandydatury, nie rozpisuj się za bardzo gdyż dużo nie zawsze oznacza dobrze. Jeżeli nie spełniasz wymogów podanych w ofercie, zadeklaruj chęć zdobycia stosownych umiejętności lub uzupełnienia wykształcenia i wiedzy. Unikaj tutaj oklepanych zdań powtarzających się w setkach listów motywacyjnych takich jak: “jestem szczególnie zainteresowany podjęciem pracy w tak znanej i renomowanej firmie jak Państwa”. Kwestie finansową zostaw na rozmowę kwalifikacyjną.

Zakończenie:
Na końcu zamieść zwrot grzecznościowy, własnoręczny podpis, spis załączników oraz klauzulę o prywatności.

CV krok po kroku

CV krok po kroku

CV jest naszą wizytówką, dlatego należy mu poświęcić odpowiednią ilość czasu!

Podczas pisania CV (łac. curriculum vitae) należy pamiętać o tym, że osoba je czytająca poświęci na jego przeczytanie maksymalnie minutę. Tyle mamy czasu aby wywrzeć dobre wrażenie na osobie rekrutującej. 

559fb239ecc10 osize610x0q70h2af3ef

1. Układ CV

  • CV powinno być przede wszystkim czytelne. Często w poradnikach podaje się informację, że nie powinno być ono dłuższe niż 1 strona. Jednak w sytuacji gdy mamy bogate doświadczenie zawodowe warto stworzyć CV na 2 strony.

  • informacje zawarte w CV muszą być prawdziwe i przekonujące np. jeżeli piszemy, że bardzo dobrze potrafimy obsłużyć Worda to postarajmy się aby napisane przez nas CV świadczyło o tym (brak błędów ortograficznych, gramatycznych, czytelny układ itp.).

2. Informacje zawarte w CV

a) Dane osobowe:

  • imię i nazwisko,

  • data urodzenia,

  • miejsce zamieszkania,

  • numer telefonu,

  • adres e-mail,

  • nie podajemy informacji osobistych, stanu cywilnego itp.

b) Wykształcenie:

  • należy pamiętać o tym, że obowiązuje odwrotna chronologia, czyli zaczynamy od najświeższych doświadczeń.

  • jeżeli mamy ukończone studia wyższe to nie warto pisać, że chodziliśmy do szkoły średniej (chyba, że szkoła średnia wyróżnia się czymś szczególnym).

c) Doświadczenie zawodowe:

  • obowiązuje ta sama zasada jak przy wykształceniu, czyli chronologia odwrócona,

  • wpisujemy dokładną datę rozpoczęcia i zakończenia pracy,

  • nazwa firmy i stanowisko,

  • krótko opisujemy zakres obowiązków i nabyte umiejętności,

  • w wypadku bogatego doświadczenia zawodowego można wybrać tylko te stanowiska, które są zgodne ze stanowiskiem na które aplikujemy.

d) Dodatkowa działalność:

  • udział w konkursach,

  • przynależność do różnego rodzaju organizacji, kół naukowych, działalność w organizacjach studenckich itp.

e) Umiejętności:

  • znajomość języków obcych – jeżeli znajomość języka potwierdzona jest certyfikatem należy to dopisać,

  • znajomość obsługi komputera – należy wymienić, jakie znamy i obsługujemy programy,

  • prawo jazdy.

f) Zainteresowania.

resume-template-classic

3. Zdjęcie

  • Jeżeli pracodawca wymaga, aby do CV dołączyć zdjęcie należy umieścić je w prawym górnym rogu.

  • Należy pamiętać o tym, że niedopuszczalne jest umieszczanie zdjęcia z wakacji, w stroju kąpielowym, z imprezy urodzinowej itp.

  • Jeżeli wysyłamy CV formą listowną to nie powinno się dołączać zdjęcia za pomocą spinacza, ponieważ zdjęcie może zaginąć.

4. Forma graficzna

  • CV musi być czytelne,
  • tekst nieczytelny, napisany z dużym przepychem, nie zrobi dobrego wrażenia na czytającym,
  • powinno się używać jednej czcionki w całym tekście w rozmiarze 12 p.,
  • używanie zbyt małej czcionki powoduje, że CV staje się nieczytelne i zniechęca osobę rekrutującą do zapoznania się z jego treścią,
  • nie powinno się używać zbyt wielu podkreśleń, pogrubień i wykrzykników,
  • nie piszemy CV wielkimi literami,
  • tekst powinien być pisany w równych akapitach i odstępach.

5. Wysyłamy CV

Gdy już napiszemy CV należy je wysłać do pracodawcy i tu również obowiązują określone zasady, szczególnie gdy wysyłamy aplikację drogą elektroniczną.

  • niedopuszczalne jest wysyłanie samych załączników bez żadnej treści w e-mailu. Osoba rekrutująca nie wie od kogo pochodzi e-mail, na jakie stanowisko aplikuje dana osoba, a to zniechęca do zapoznania się z treścią załączników,

  • e-mail bez żadnej treści z samymi załącznikami może być odebrany jako wirus i skasowany,

  • treść e-maila powinna być oficjalna (przedstawiamy się, piszemy na jakie stanowisko aplikujemy, podajemy dane kontaktowe),

  • niedopuszczalne są e-maile o charakterze nieformalnym,

  • w temacie wiadomości e-mail piszemy stanowisko, na jakie aplikujemy i podajemy numer referencyjny.      

Należy pamiętać o tym, że w stopce CV należy zawsze umieścić klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści:

“Niniejszym oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 133, poz. 883).”

CV nie zawierające tej klauzuli nie może być wykorzystane, ponieważ łamane jest prawo o ochronie danych osobowych.

800x300 kreatywne cv 54b5115f5f050 55f56a81962d5

                                                                                                 

7 grzechów głównych CV

 

Przykładowe CV

 

 

Nasze usługi

Komputer

Internet

Drukowanie

Telefaks

w

Konsultacje IT

Konsultacje - dokumenty aplikacyjne

Skip to content